Fuvarpiaci barométer: összefoglaló a harmadik negyedévről

A TimoCom óriási fuvarajánlat növekedéssel zárta a negyedévet

 A TimoCom fuvarpiaci barométere a harmadik negyedévre olyan fuvar- és raktérarányt mutatott, amit akár tankönyvekből is taníthatnának. A rakomány aránya 50,2% illetve 49,8% volt az európai közlekedési piacon rendelkezésre álló rakterekhez viszonyítva. Ez az érték a legoptimálisabb. A hónapok között jelentős ingadozásokat észleltünk és egy nagy meglepetést a negyedév kezdetén.

Ez a kiegyensúlyozott rakomány-raktér arány volt érzékelhető a 2. negyedév végén, ami átcsúszott a harmadik negyedévre is. A nyári hónapok és a legtöbb európai országban a szabadságolás miatt talán sok szakértő a teherszállítás csökkenő arányát jósolta volna a szállítási piacon. Ez azonban másképpen következett be: júliusban a TimoCom 51:49-es rakomány-raktér arányt könyvelhetett el. Több volt a rakomány, mint a szabad raktér a szünidőben? Ez az arány 2011 óta nem ismétlődött még meg.

Erős év végi emelkedésre számítunk
A TimoCom fuvarpiaci barométere augusztus hónapban nem követte a fent említett trendet. A hónap végére a rakomány-raktér 45:55 arányt mutatott. Az áruszállítás aránya az előző év azonos hónapjaihoz viszonyítva többet csökkent (2014-ben 47%-ról 44%-ra). Marcel Frings, a TimoCom vezető képviselője egyáltalán nincs meglepve a fejlődés hallatán: „Ez év júliusa és augusztusa között a rakomány aránya hat százalékkal esett vissza, tulajdonképpen aránytalanul. A többi évben ebben az időszakban csak egy és három százalék között mozgott ez az arány. Itt azonban egy érdekes dolgot fedeztünk fel: azokban az években melyekben júliusban rakománytöbblet volt, augusztustusig ez az arány csökkent – így 2011-ben például 12 százalékkal.“

Már szeptember első hetében megfigyelhető volt azonban, hogy melyik irányba fog elmozdulni a 3. negyedév. Négy százalékkal emelkedett a fuvarajánlatok száma az európai közlekedési piacon, de ez még korántsem jelentette a növekedés végét. A TimoCom fuvarpiaci barométere szeptemberben utoljára 55:45 arányt mutatott.

Tehát a 3. negyedév ismét - ha csak egy kicsit is - rakománytöbbletet produkált. Két évvel ezelőtt volt legutóbb, hogy két egymást követő negyedév is így zárult. Marcel Frings a következő meglepetésről számol be 2015 záró negyedévével kapcsolatban:
„Számomra érdekesnek tűnik az, hogy vajon az aktuális menekültügyi helyzet milyen hatással lesz a gazdaságra, illetve a közlekedési ágazatra. Mennyiben befolyásolja majd a határellenőrzés a közlekedés folytonosságát? Mennyiben bénítják meg majd a menekültügyi problémák és a segélyezés a politikát?
Ilyen és ehhez hasonló kérdésekkel fogunk foglalkozni a következő hetekben és hónapokban. Ennek ellenére a negyedik negyedév kilátásai igen pozitívak.

Úgy gondolom, az elejétől fogva az „arany ősz“ hozza meg majd a 2013-mal összehasonlíthatóan a rakományban gazdag októbert. Novemberre meg merem jósolni, hogy a hónap, ahogy a július is, hosszú idő után ismét több, mint 50%-os rakomány-arányt produkál majd a szállítmányozási piacon.“

Mindegy, hogy az év végéig hátralevő hónapokban mi történik, van, ami már most figyelemre méltó. A rakomány arányának 28%-os ingadozása azt mutatja, hogy a TimoCom fuvarpiaci barométere rendkívül változatos az idén. Azonban ez a százalékos statisztika hatalmas raktér- és fuvarajánlat növekedéseket rejtett magában az idei év első három negyedévében. Összességében 18%-kal több ajánlatot realizált a TimoCom fuvarbörzéje.

További információkat a TimoComról és a fuvarpiaci barométerről itt talál: www.timocom.hu.

A fuvarpiaci barométerről

A fuvarpiaci barométer aktuális képet ad az európai fuvarozási és szállítmányozási szektorról. Így a diszponensek az irodából is könnyen megbecsülhetik, hogy miként fest a fuvar- és raktérhelyzet egyes országokban. A cégek ezzel az eszközzel jobban reagálhatnak az áringadozásra, megkönnyítve diszpozíciós munkájuk tervezését. A fuvarpiaci barométer a legnagyobb segítség a piaci árak meghatározásában. Fontos tudni: A TimoCom fuvarpiaci barométer alkalmazása ingyenesen elérhető az ismert online áruházakból. Ennek segítségével az ügyfelek bármikor és bárhol elérhetik az általuk előfizetett TimoCom platformokat. A fuvarok és rakterek arányát is meg lehet az alkalmazásban tekinteni, az összes európai ország viszonylatában.

Az európai fuvarbörzék között piacvezetőként, a TimoCom mindig a legfrissebb információkat szolgáltatja. A TC Truck&Cargo® fuvarbörzén 100.000 európai felhasználó tesz naponta akár 450.000 nemzetközi raktér- és fuvarajánlatot és a fuvarpiaci barométer ezt valós időben jeleníti meg.

A TimoCom-ról

A TimoCom Soft- und Hardware GmbH-t 1997-ben alapították és a transzportszektor IT-szolgáltatójának tekinti magát. Néhány év alatt a vállalkozásból sikeres középvállalat lett. A kiterjedt nemzetközi csapattal rendelkező TimoCom három platformot kínál: a TC Truck&Cargo® piacvezető fuvar- és raktérbörzét, a TC eBid® online tenderkiírási platformot, valamint a számos raktár és logisztikai felülettel rendelkező raktárbörzét. Továbbá a termékportfólióhoz tartozik még a TC eMap® szolgáltatás is, ami egy hatékony útvonaltervező és kalkulációs megoldás integrált nyomkövető funkcióval.

A TC Truck&Cargo® fuvarbörzén fuvar- és raktérajánlatokat egyaránt közzétesznek egész Európában. A TC eBid® segít a termelő cégeknek, kereskedelmi árukibocsátóknak és szállítmányozóknak a tenderkiírások lebonyolításában, valamint leegyszerűsíti a szolgáltatókkal történő üzleti folyamatokat. Az Európa-szerte ismert raktárbörze által 44 országból mintegy 30.000 raktár- és logisztikai felület érhető el. A TC eMap® kalkulációs és nyomkövető funkcióval minden ismert GPS-szolgáltatót egy platform alá hoztunk. Emellett útvonalakat tervezhetünk, illetve jeleníthetünk meg: mindezt egy térképen.