Blog a fuvarbörzékről

2016\01\12

Fuvarpiaci barométer: Történelmi véghajrá a negyedik negyedévben

Az "arany ősz" kevésbé volt bearanyozva

hu_tm_quartalsbericht_q4_cmyk.jpgGyenge gazdasági adatok Európából, bevándorlás és pesszimista fuvarozók - a várva várt előremutató fellendülés igencsak elmaradt, ami a TimoCom fuvarpiaci barométerére is kihatott. A fuvar- és raktérarány az utolsó negyedévben a 46:54 arányban állt, ami nem a várakozásoknak megfelelően alakult. Ennek ellenére a záró negyedév pozitívan alakult.

 

Október hónapban még hatással volt az európai fuvarozási piacra a nyári fellendülés. A 49:51 fuvar-raktér arányokkal valamivel meghaladta az előző évi értéket (2014-ben 48:52 ). Ami leginkább szembetűnő: A szokásosnak mondható fuvarok arányának visszaesése szeptember és október hónapokban nem volt annyira erőteljes, mint az előző években. A 2013-as és 2014-es évek azonos időszakában 5 százalékponttal csökkent a fuvarok aránya, ellenben 2015-ben csak 3 százalék volt az arány.

A negyedév közepe sem tett jót a mérlegnek

November hónapban a fuvararányok lejtmenetben teljesítettek. Összesen 11 százalékponttal csökkent a fuvarok aránya a szállítmányozás piacán Európában - ez volt a legerősebb visszaesés 2011 óta. November végén a fuvar- és raktérarány 38:62 százalékpontokon állt. Az utolsó negyedéves jelentésben a TimoCom vezető képviselője, Marcel Frings a november hónapot igazán fuvarokban gazdagnak ítélte meg és a fuvararányt 50 százalék fölé jósolta. „Lényegében ennek az ellenkezője valósult meg. Ez egyrészről azt jelenti, hogy új karriert jósként vagy orákulumként nem kezdek“, mondja mosolyogva Frings Úr, „viszont másik részről pedig ez azt bizonyítja, hogy a transzport és logisztikai szektor mennyire dinamikus tud lenni.“

A jóslások itt kevésnek bizonyultak, inkább a számok mutatták meg a valóságot. Ha az utolsó negyedéves számadatokat a korábbiakhoz viszonyítjuk, pontosan azt várnánk a 3. negyedévtől, hogy a november a fuvarok számának emelkedését hozza.

 

Ebben az évben ügyfelek, gyártók és szállítási szolgáltatók valamivel később kapták meg a karácsonyi ajándékukat. Ez az eltolódás másfelől pozitív eredményeket produkált decemberre. A Fuvarpiaci Barométer az utolsó hónapban megint hihetetlenül emelkedő tendenciát mutatott (13%) a fuvarok tekintetében. Ilyenfajta adatnövekedés a véghajrában még nem volt tapasztalható.


Ennek köszönhetően a december fuvar-többlettel zárt (51:49).

 

2016: Kiegyenlítődés a láthatáron

Az év végi zárás alapján a 2015-ös év egy 47:53 %-os fuvar-és raktéraránnyal búcsúzott, ami 2 %-kal haladta meg az előző évit (45:55). A hasonló negyedéves zárásokhoz képest a fuvarok aránya meghaladta az előző évekhez viszonyított értéket. A kilátások pozitívak. „Semmilyen látnoki képességgel sem becsülhető meg a jelenlegi időpontban, hogy 2016 milyen nehézségeket tartogat. A növekvő terrorfenyegetettség, az emelkedő biztonsági ellenőrzések és konfliktus a politikában a bevándorlók miatt-mindezek olyan tényezők, amelyek befolyásolják Európa gazdasági helyzetét“, nyilatkozta Frings. „Mindezek ellenére 2016 előjelei azért tartogatnak némi pozitívumot. Spanyolország és Írország a gazdasági válságból nemcsak hogy kikecmeregni látszik, hanem magasabb és minőségibb növekedéssel büszkélkedhet. A magasabb foglalkoztatási arány hatására az átlagbérek is növekedni látszanak. Egy olyan heterogén környezetben, mint Európa, ezek a pozitív változások nem mindenhol egyöntetűen valósulnak meg. Azonban elég erős ahhoz, hogy a növekedési ráták hosszútávon egy egyöntetű, stabil fejlődést láttatnak.

 

További információkat a TimoComról és a fuvarpiaci barométerről itt talál: www.timocom.hu.

 

szoftver biztonság karácsony teherautó fuvar logisztika fuvarbörze barométer fuvarajánlat fuvarpiac fuvarkeresés

2015\12\22

Már elérhető a TimoCom Messenger funkciója

messenger_1j8a4308_900x600px_rgb.jpg

Nagy lépés a TimoCom-nak és még egy nagyobb lépés a szakmának

Képzeljenek most el egy tipikus logisztikai- vagy speditőrcéget. Fogadjunk, hogy a telefon, jegyzetfüzet, toll és a speditőrcímjegyzék is benne volt? Európa legnagyobb fuvarbörze szolgáltatója másra is gondolt: billentyűzet, képernyő, egér és chat ablak. Olyasvalamire, ami az összes munkafolyamatot és az üzleti kommunikációt is profin leegyszerűsíti. Ezekből a gondolatokból született meg a szakma új kommunikációs eszköze: a TimoCom Messenger. Ez az új funkció, ami nem “csak” chatelni tud, máris elérhető mind a 100.000 felhasználónknak és mindez ingyen, plusz költségek nélkül.

Még eredményesebb üzletkötés, még gyorsabb egyezség, hosszútávú archiválás
A Messenger bevezetésével teljesen megváltozik a TimoCom felhasználók üzleti kommunikációja. Máris lehetősége van egy fuvarajánlatot a TC Truck&Cargo®-ból kiválasztani majd egy kattintással indíthatja is a beszélgetést üzleti partnerével. Ezzel rengeteg időt takarít meg egy esetleges üzletkötésnél. Amint egy tárgyalás sikeresen zárul és mindkét fél megegyezett, a beszélgetéseket jogi félreértések elkerülése végett is lementhetjük vagy PDF formátumban kinyomtathatjuk. A biztonságot sem hagytuk figyelmen kívül: a TimoCom Messenger használatakor mindig biztosak lehetnek abban, hogy egy leellenőrzött felhasználóval van dolguk. Minden új ügyfelünket gondosan ellenőrzünk, mielőtt felhasználóvá válik.
Az ajánlatközpontú chat mellett az erkrathi székhelyű IT vállalat az általános beszélgetésekre is gondolt, hogy minél több üzleti partnerrel alakítsunk ki kapcsolatot. „A jó kapcsolatok a legfontosabbak az életben. Az általános chat funkcióval a felhasználóink egyszerűen létrehozhatnak egy csoportot a kiválasztott partnerekkel és a Messengeren belül kommunikálhatnak nap mint nap. Ennél egyszerűbben nem lehet üzleti kapcsolatokat kialakítani és ápolni“, mondja a cég vezető képviselője, Marcel Frings. Egy további előnye: a fuvarplatform felhasználói az általános chat funkciót pedig akár belső kommunikációra is használhatják a gyorsabb információcsere érdekében.

Non-stop üzleti lehetőségek
A gyors reagálás és az azonnali elérhetőség a fuvarozási szakmában elengedhetetlen. A Messenger-t nem csak az asztali gépénél tudja használni, hanem útközben is a fuvarpiaci barométer applikációval együtt. Ha a TimoCom fiókjából egy másik eszközre vált, Pl. egy tabletre, bejelentkezés után automatikusan szinkronizálásra kerülnek az Ön kapcsolatai valamint beszélgetései is. „Egy ilyen eszközökön átívelő Messenger használata abból a szempontból is előny, hogy a felhasználóink az irodát elhagyva útközben is elérhetőek. Akár egy tárgyalást előkészíteni a következő napra vagy nem szem elől téveszteni egy jó ajánlatot. A mi Messengerünkkel a felhasználóink az üzleti beszélgetés utolsó mozzanatát is nyomon követhetik, nem csak asztali gépről, hanem bármilyen mobil eszközről is“, teszi hozzá Marcel Frings.

A TimoCom Messenger most bukkant elő a fuvar- és logisztikai ágazatban de már most megváltoztatja a felhasználók munkafolyamatát. Ez azt jelenti, hogy: 100.000 felhasználó. TimoCom közösség. Bármikor és bárhol elérhetőnek lenni.

biztonság messenger barométer timocom fuvarpiac TimoCom

2015\12\22

TimoCom integrálta a nyomkövető platformot a fuvarbörzéjéhez

Jármű aktuális pozíciója, mint keresési kritérium

A jármű aktuális pozíciója egyre fontosabb szereppel bír a fuvarkeresés során, így a TimoCom összekötötte a TC eMap® útvonaltervező és nyomkövető megoldását a TC Truck&Cargo® fuvarbörzével. Ezáltal tovább tudják könnyíteni az ügyfelek napi munkáját. Így tudják a felhasználók a nyomon követett járművet a fuvarkeresés során rögtön kiválasztani és a fuvarajánlatok menüben láthatóvá tenni. A már több, mint 150 telematikai partnerrel rendelkező TC eMap® felületén pedig a jármű pozícióját lehet a bővített útvonal kalkuláció során felhasználni.

Az irányítószámos keresés és a körzetre keresés továbbra is lehetséges, ha helységhez kötött ajánlat keresése során. A kibővített fuvarkeresés során a TimoCom-ügyfelek még gyorsabban tudnak találni megfelelő fuvart a nyomon követhető járműhöz. Ha a felhasználó kiválaszt egy járművet, akkor annak aktuális pozíciója megjelenik a fuvarajánlat áttekintés menüben, mint keresési kritérium. Ez a funkció figyelembe veszi a jármű helyzetét és annak 200 km-es körzetét, majd a találati listát ez alapján állítja össze. A felhasználók a "Frissítés" gomb segítségével mindig aktualizálhatják a találati listát. Itt a jármű pozíciójának adatai is frissülnek. Az előny abban rejlik, hogy a jármű tartózkodási helyét nem kell állandóan megadni. Ugyanis ezt a fuvarkeresés indításakor figyelembe veszi a program. A cég vezető képviselője, Marcel Frings így vélekedik a fenti funkcióról: "Ügyfeleinket sürgeti az idő. Elengedhetetlen, hogy minél gyorsabban tudjanak a járművük közelében fuvart találni: például egy részrakományt vagy kiegészítő fuvart. Ezért fontos, hogy még több segítséget tudjunk számukra biztosítani, most ez a keresési funkció a legújabb. Így mindegyik tartózkodási pozíciót meg lehet jeleníteni és a hozzátartozó kapcsolattartó személyt azonnal fel is lehet keresni."

Újdonságok a TC eMap® felületén

Az ügyfeleknek lehetősége van a mindig aktualizált Tracking felületen egy legördülő menüben, könnyen és gyorsan hozzáadni a nyomon követhető járművet az útvonal kalkuláció kiindulási helyeként. Ennek az az előnye, hogy a jármű tartózkodási helyét, címét nem kell kézzel beírni. Az új funkcióval a felhasználók még gyorsabban tudják a fuvar útvonalát (beleértve a közbenső szakaszokat is) kiszámítani. Továbbá lehetőség van arra is, hogy a jármű aktuális helyére rákattintunk a jobb egérgombbal és kiindulási helyként hozzáadjuk a pozíciót. A harmadik újdonság pedig a nyomkövetésre alkalmas járművek megosztásának automatikus elfogadása. Ha az ügyfelek szeretnék, hogy üzleti partnereik egy bizonyos ideig láthassák, hogy hol jár a járművük, akkor csak rá kell kattintani a megosztani kívánt járműre és a legördülő menüből kiválasztani a "Hozzáférés megosztása" opciót! Így automatikusan elérünk a "Kapott hozzáférések" menüponthoz, ahol jármű már kiválasztásra is került. Ezért az IT-szolgáltató még egyértelműbbé tette az ikonokat és kurzor által megjelenített szövegeket.

 

További információkat a TimoCom-ról itt talál: www.timocom.hu.

 

 

TC eMap® TimoCom fuvarkeresés

2015\10\28

Fuvarpiaci barométer: összefoglaló a harmadik negyedévről

A TimoCom óriási fuvarajánlat növekedéssel zárta a negyedévet

 A TimoCom fuvarpiaci barométere a harmadik negyedévre olyan fuvar- és raktérarányt mutatott, amit akár tankönyvekből is taníthatnának. A rakomány aránya 50,2% illetve 49,8% volt az európai közlekedési piacon rendelkezésre álló rakterekhez viszonyítva. Ez az érték a legoptimálisabb. A hónapok között jelentős ingadozásokat észleltünk és egy nagy meglepetést a negyedév kezdetén.

Ez a kiegyensúlyozott rakomány-raktér arány volt érzékelhető a 2. negyedév végén, ami átcsúszott a harmadik negyedévre is. A nyári hónapok és a legtöbb európai országban a szabadságolás miatt talán sok szakértő a teherszállítás csökkenő arányát jósolta volna a szállítási piacon. Ez azonban másképpen következett be: júliusban a TimoCom 51:49-es rakomány-raktér arányt könyvelhetett el. Több volt a rakomány, mint a szabad raktér a szünidőben? Ez az arány 2011 óta nem ismétlődött még meg.

Erős év végi emelkedésre számítunk
A TimoCom fuvarpiaci barométere augusztus hónapban nem követte a fent említett trendet. A hónap végére a rakomány-raktér 45:55 arányt mutatott. Az áruszállítás aránya az előző év azonos hónapjaihoz viszonyítva többet csökkent (2014-ben 47%-ról 44%-ra). Marcel Frings, a TimoCom vezető képviselője egyáltalán nincs meglepve a fejlődés hallatán: „Ez év júliusa és augusztusa között a rakomány aránya hat százalékkal esett vissza, tulajdonképpen aránytalanul. A többi évben ebben az időszakban csak egy és három százalék között mozgott ez az arány. Itt azonban egy érdekes dolgot fedeztünk fel: azokban az években melyekben júliusban rakománytöbblet volt, augusztustusig ez az arány csökkent – így 2011-ben például 12 százalékkal.“

Már szeptember első hetében megfigyelhető volt azonban, hogy melyik irányba fog elmozdulni a 3. negyedév. Négy százalékkal emelkedett a fuvarajánlatok száma az európai közlekedési piacon, de ez még korántsem jelentette a növekedés végét. A TimoCom fuvarpiaci barométere szeptemberben utoljára 55:45 arányt mutatott.

Tehát a 3. negyedév ismét - ha csak egy kicsit is - rakománytöbbletet produkált. Két évvel ezelőtt volt legutóbb, hogy két egymást követő negyedév is így zárult. Marcel Frings a következő meglepetésről számol be 2015 záró negyedévével kapcsolatban:
„Számomra érdekesnek tűnik az, hogy vajon az aktuális menekültügyi helyzet milyen hatással lesz a gazdaságra, illetve a közlekedési ágazatra. Mennyiben befolyásolja majd a határellenőrzés a közlekedés folytonosságát? Mennyiben bénítják meg majd a menekültügyi problémák és a segélyezés a politikát?
Ilyen és ehhez hasonló kérdésekkel fogunk foglalkozni a következő hetekben és hónapokban. Ennek ellenére a negyedik negyedév kilátásai igen pozitívak.

Úgy gondolom, az elejétől fogva az „arany ősz“ hozza meg majd a 2013-mal összehasonlíthatóan a rakományban gazdag októbert. Novemberre meg merem jósolni, hogy a hónap, ahogy a július is, hosszú idő után ismét több, mint 50%-os rakomány-arányt produkál majd a szállítmányozási piacon.“

Mindegy, hogy az év végéig hátralevő hónapokban mi történik, van, ami már most figyelemre méltó. A rakomány arányának 28%-os ingadozása azt mutatja, hogy a TimoCom fuvarpiaci barométere rendkívül változatos az idén. Azonban ez a százalékos statisztika hatalmas raktér- és fuvarajánlat növekedéseket rejtett magában az idei év első három negyedévében. Összességében 18%-kal több ajánlatot realizált a TimoCom fuvarbörzéje.

További információkat a TimoComról és a fuvarpiaci barométerről itt talál: www.timocom.hu.

A fuvarpiaci barométerről

A fuvarpiaci barométer aktuális képet ad az európai fuvarozási és szállítmányozási szektorról. Így a diszponensek az irodából is könnyen megbecsülhetik, hogy miként fest a fuvar- és raktérhelyzet egyes országokban. A cégek ezzel az eszközzel jobban reagálhatnak az áringadozásra, megkönnyítve diszpozíciós munkájuk tervezését. A fuvarpiaci barométer a legnagyobb segítség a piaci árak meghatározásában. Fontos tudni: A TimoCom fuvarpiaci barométer alkalmazása ingyenesen elérhető az ismert online áruházakból. Ennek segítségével az ügyfelek bármikor és bárhol elérhetik az általuk előfizetett TimoCom platformokat. A fuvarok és rakterek arányát is meg lehet az alkalmazásban tekinteni, az összes európai ország viszonylatában.

Az európai fuvarbörzék között piacvezetőként, a TimoCom mindig a legfrissebb információkat szolgáltatja. A TC Truck&Cargo® fuvarbörzén 100.000 európai felhasználó tesz naponta akár 450.000 nemzetközi raktér- és fuvarajánlatot és a fuvarpiaci barométer ezt valós időben jeleníti meg.

A TimoCom-ról

A TimoCom Soft- und Hardware GmbH-t 1997-ben alapították és a transzportszektor IT-szolgáltatójának tekinti magát. Néhány év alatt a vállalkozásból sikeres középvállalat lett. A kiterjedt nemzetközi csapattal rendelkező TimoCom három platformot kínál: a TC Truck&Cargo® piacvezető fuvar- és raktérbörzét, a TC eBid® online tenderkiírási platformot, valamint a számos raktár és logisztikai felülettel rendelkező raktárbörzét. Továbbá a termékportfólióhoz tartozik még a TC eMap® szolgáltatás is, ami egy hatékony útvonaltervező és kalkulációs megoldás integrált nyomkövető funkcióval.

A TC Truck&Cargo® fuvarbörzén fuvar- és raktérajánlatokat egyaránt közzétesznek egész Európában. A TC eBid® segít a termelő cégeknek, kereskedelmi árukibocsátóknak és szállítmányozóknak a tenderkiírások lebonyolításában, valamint leegyszerűsíti a szolgáltatókkal történő üzleti folyamatokat. Az Európa-szerte ismert raktárbörze által 44 országból mintegy 30.000 raktár- és logisztikai felület érhető el. A TC eMap® kalkulációs és nyomkövető funkcióval minden ismert GPS-szolgáltatót egy platform alá hoztunk. Emellett útvonalakat tervezhetünk, illetve jeleníthetünk meg: mindezt egy térképen.