"Parkolópályán" a szállítmányozás is az uborkaszezonban

A 3. negyedévben ismét esett a TimoCom fuvarpiaci barométere

Hónapok óta Európa rossz gazdaságáról cikkezik a sajtó. Nehezen elképzelhető, hogy ezekben az időkben a szállítmányozási szektor még nem ingott meg. Ez pontosan így is van: A 3. negyedévben a TimoCom fuvarpiaci barométere a "minden országból minden országba" statisztikája szerint, a fuvar- és raktér viszonylatban 47:53 arányban mutatkozott.

"Meglehetősen visszafogott", vélekedik a nyári időszak gazdasági oldalairól Marcel Frings, a TimoCom vezető tisztségviselője. 9 %-al alatta van a harmadik negyedévben, az előző évihez képest, a TimoCom fuvarpiaci barométere és így sajnos még az átlagot sem éri el.

_DSC0017_300x450.jpgMár júliusban is észre lehetett venni a vészes előjeleket. "A megbénult európai gazdaság teljes mértékben keresztülvágta 2012 harmadik negyedévét. A fuvarpiaci barométer 45:55 arányú fuvar- és raktér viszonya 15 százalékkal lejjebb zárt a a tavalyi negyedéves 60:40, sőt 20 ponttal a 2010-es értékhez képest, - mondja Frings. Még lejjebb zárt a barométer fuvarozási része augusztusban. Itt a TimoCom fuvarpiaci barométere egy átlagos 43:57 arányt mutatott a fuvar- és raktér viszonylatában. Ez az arány megpecsételte az uborkaszezont, viszont a nyár végére a fuvarok száma a szállítmányozási piacon folyamatosan emelkedni kezdett. A szeptemberi hónapban a barométer végül 53:47 arányt mutatott.

IMG_2078_450x300.jpgEgyre jobban Németország az európai szállítmányozási piac motorja. Miközben sok más országot a gazdasági válság kínoz, addig Németország biztos pontot jelent a transzportszektorban is. Nemzetközi viszonylatban mérve pedig a fuvarok aránya szeptember közepéig 77 százalékra nőtt. "Abból indulunk ki, hogy a 4. negyedév is hasonlóan megosztó lesz Európára nézve. Az egyik oldalon Németország, ahol a szállítmányozási piac még relatív jól áll. A másik oldalon Európa többi országai, - akik a jelenlegi pénzügyi politika miatt szenvednek, amit nyugodtan csak spórolós politikának is hívhatunk."

A kérdés már csak az, hogy az európai szállítmányozási piac mennyire tud kikecmeregni az uborkaszezonból. Miután Spanyolországban a legnagyobb a világon a munkanélküliségi ráta, valamint más európai országokban sem indulnak beruházások költségtakarékossági okokból, csak egy reménysugár marad: a TimoCom fuvarpiaci barométere a 4. negyedévben egyre gyakrabban a fuvarok felé hajlik majd.

A fuvarpiaci barométerről és a hozzá készülő statisztikákról már itt is olvashattál.