Volt már szó a blogon jövőbe mutató elképzelésekről, amely akár a közúti személyszállítást, akár a közúti teherszállítást hivatottak megreformálni.
2011 novemberében a Mercedes rukkolt elő egy igen bátor, de annál szemet gyönyörködtetőbb elképzeléssel - ez az Aerotrailer. A kialakításban is jól láthatóak a lekerekített formák, ami nemcsak dinamizmust (2600 órát tesztelték szélcsatornában) kölcsönöz a gépnek, hanem a zöld logisztikáért is tesz. A traktor és a szerelvény együttes alkalmazásával 18%-kal csökken a légellenállás, ami 5%-os üzemanyag fogyasztás csökkenéssel is jár. Ez éves, átlagos használat mellett kb. 5 tonnával kevesebb széndioxid kibocsátást jelent.
Ha joggal hisszük azt, hogy a Mercedes koncepciója jövőbemutató, akkor álljon itt még egy futurisztikus elképzelés. A víziót a Müncheni Műszaki Egyetem hozta létre, Luigi Colani tervei után. Az
Innotruck tesztköpont és demonstrációs eszköz egyben. Demonstrálja azt, hogy a szerelvény kezelése elektronikus parancsokkal történik, az autó pedig folyamatosan kommunikál a körülötte lévő járművekkel és infrastruktúrával. Ez az adathalmaz segíti a sofőrt a döntéshozatalban.
Az Innotruck másik nagy vívmánya az energia menedzselése. Az elektromos hajtásrendszer nemcsak az akkumulátorokból nyeri az erőt, vannak a fedélzeten napkollektorok, szélturbinák, de természetesen a fékenergia is visszanyerhető. Az, hogy a kamion mennyi energiát használ fel nem került nyilvánosságra, azonban a jármű oldalán konnektorokat helyeztek el, így más elektromos is autók tölthetőek róla, sőt lehetőség van az elektromos hálózata is visszatáplálni a felesleges energiát – már ha van.
források: kamionhirek.hu, automotorcenter.hu, gizmag.com, innotruck.de, portal.mytum.de