Daft Punk és az aerodinamika - immáron a közúti fuvarozásban
A cikk elolvasása előtt, mellett ajánlom figyelmedbe az alábbi zenét!
Az idei hannoveri IAA Nutzfahrzeuge kiállításon több csökkentett légellenállású, kísérleti modellt és prototípust is igyekeztek a járműgyártók bemutatni. A MAN, a Mercedes és a Renault is a nagyközönség elé tárta a jövőt idéző teherautóit. A környezettudatos gondolkodás szinte már minden magára valamit is adó cég sajátja. Szívesen vállalnak szerepet a zöld logisztika területén; akár társadalmi szerepvállalásról van szó, akár jármű-optimalizálásról. A fent említett három konszern esetében a hívószavak a következőek:
- légellenállás,
- fogyasztáscsökkentés,
- design.
A MAN modellje egyértelműen magában hordozza mindhárom kritériumot, hiszen légellenása és széndioxid kibocsátása alacsony, aorodinamikailag a pótkocsival együtt azonnal sorozatgyártásba bocsátható. A designról, nos beszéljenek inkább a képek.
A Mercedes prototípusáról már a blog hasábjain is volt szó. A stuttgartiak ezt a modellt frissítették. A legnagyobb figyelmet a Merci mérnökei a pótkocsikra, szerelvényekre szentelték. Hiszen az ún. Aerodynamics Trailernek köszönhetően 18%-kal csökken a légellenállás. Így a becsült értékek által 2000 liternyi (kb 3000 EUR) üzemanyag spórolható meg évente.
Személyes kedvencem pedig a Renault CX/03 modell, amit kizárólag a külsője alapján ítéltem meg. A brutális hűtőrács mellett, a letisztult design és a hangsúlyos kerék az, ami megfogja a szemet. A kopoltyúszerű légterelő menet közben idomul a pótra, kanyarodásnál pedig úgy mozdul el, hogy ne érjenek egymásba.
Képek: gizmag.com, corporate.renault-trucks.com, autonews-123.de, blog.transport-efficiency.com, wordlesstech.com