16 tonna fekete szén... szorozva 15-tel

Nemrég volt szó road train-ekről, melyeket elsősorban Ausztráliában használnak a nagy távolságok áthidalására, és a nagy mennyiségű áru egyszeri szállítására. A képeket böngészve a neten rátaláltam egy csodálatos gépezetre. Ezúttal Európából. 16 tonnát bír el, de azt 15-ször is.

A masina nem más, mint az ETF (European Truck Factory) gyár remeke. A gyártó a bányászathoz és a nyersanyag-kitermeléshez használt logisztikát szeretné forradalmasítani teherautóival. Az ő felméréseik szerint számos mutatóban költségcsökkentést sikerült elérniük, illetve ezen gépek működtetése kisebb költségekkel jár, a kisebb környezetszennyezés mellett. Fontos tényező még, hogy a teherautó által használt gumik költsége is majdnem a felére csökkent. Miért is lényeges adatok ezek?

Számos felépítménnyel rendelkező és különböző teherbírású autó létezik a piacon a legkisebbtől...

 ...a legnagyobbig.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És van az ETF MT-240:

 

 

 

 

 

 

 

 

Mindez úgy kapcsolódik a road-traines blogbejegyzéshez, hogy nemcsak a közúton, hanem a közvetlenül a kitermelés helyszínén is, akár 4 teherautó összekötve, 1 sofőrrel (!!!) 794 tonna megmozgatására képes. A gép fordulóköre, köszönhetően mind az 5 tengely kormányozhatóságának 35 méter sincs. Az egyhelyben való megfordulás így aztán nem lehet gond (lásd itt az animációk között). Ami még számomra érdekes, hogy a teherautókat konténerben szállítják a kitermelés helyszínére és ott szerelik össze.

Viszont sehol sem találtam az interneten arra utaló nyomokat, hogy valaha ez a projekt megvalósult volna. Aki tud ilyet vagy talál erre utaló nyomokat, postolja a TimoCom magyarországi Facebook oldalára! További videók, érdekességek szintén a fácsén.